Tuesday 31 March 2015

Tanggungjawab

Buat masa ini, pasukan sukarelawan yang ada sedang mencari sukarelawan yang lain, untuk menjadi pelapis. Kami mencari pelajar tahun 1 FEP. Mungkin ini bukan tanggungjawab hakiki aku di UKM, tetapi aku meletakkan satu tanggapan lain berkenaan tanggungjawab untuk diri aku sendiri.

Memanglah buat masa ini, fokus terletak pada golongan OKU. Tetapi, harapan besar agar ianya akan terfokus kepada kebajikan FEP keseluruhannya. Menjaga kebajikan staf dan pelajar FEP, dalam ertikata sebenar.

Aku tak punya kuasa besar seperti orang lain di UKM ini. Aku tak punya pengaruh besar di UKM ini. Aku cuma ada keinginan. Aku cuma boleh berusaha bersama. Semoga usaha ini berterusan hendaknya.

Mungkin ramai yang tidak mengerti. Mungkin ramai yang merasakan ini bukan perkara penting.

Berusaha untuk orang lain, menggunakan masa dan kudrat yang kita ada, bukankah itu tanggungjawab?

Kalau itu bukan tanggungjawab, apa lagi yang boleh diertikan?


a z z w a n

No comments:

Post a Comment