Wednesday 18 March 2015

sukarela

aku ada idea.. aku ada impian.. aku rasa aku mampu uruskan.. tetapi aku tak pasti berapa ramai orang sanggup berjuang bersama.. aku tahu semua ini sukar.. aku tahu semua ini bukan benda mudah.. memang bukan mudah..
 
cuma satu, aku rasa aku perlu buat.. perlu dari sudut aku takut orang lain tak buat.. memang perkataan sukarela ada suka dan rela.. tetapi, kalau kau tiba-tiba tak suka? tiba-tiba tak rela? sukarela bagi aku, kau buat selagi boleh, dengan apa yang kau ada.. dengan kekuatan yang kau ada.. jangan cemarkan dengan alasan.. jangan cemarkan dengan agenda tersembunyi..
 
fikirkan sejenak.. adakah mudah kalau sampai masa kau susah? adakah mudah kalau sampai masa kau memerlukan? aku pun tak dapat tolong banyak.. cuma tolong sekadar termampu..
 
persoalannya, anda mahu? atau tidak?
 
 
a z z w a n

No comments:

Post a Comment