Wednesday 4 March 2015

kebajikan

kebajikan.. satu perkataan.. seribu erti.. aku pun tak pasti.. adakah aku sendiri yang melibatkan diri.. atau takdir yang menemukan aku..
 
perkataan ini selalunya dipandang sepi.. samada ianya terlalu besar.. ataupun kita sendiri tidak mahu mengerti..
 
aku rasa sesiapa pun patut fahami terlebih dahulu.. paling kecil, secara dasar.. kalau tak dapat bantu secara langsung, mungkin secara tidak langsung..
 
kesedaran adalah satu perkara yang mungkin agak susah untuk dilakukan.. selagi kesedaran tidak dicapai, susah untuk sesiapa pun untuk memahami sebarang perkara..

aku mungkin tak punya harapan.. tetapi, aku harap kebajikan boleh difahami.. boleh dimengerti..
 
mungkin perkataan ini membawa seribu erti..
 
mungkin tidak..
 
 
a z z w a n

No comments:

Post a Comment