Monday 27 April 2015

Buntu

Aku sendiri tak pasti.. Adakah ini sebenarnya kecewa.. Atau pasrah.. Atau buntu.. Atau apa sahaja.. Mungkin aku terlalu memikirkan sesuatu.. Atau mungkin terlalu memikirkan segalanya.. Segala yang berlegar dalam hidup aku.. Samada berkait atau tidak.. Samada masalah aku atau tidak.. Aku sendiri tak pasti..
 
Aku terlalu berpegang pada kata-kata - "Orang cuma ingat aku pada masa mereka susah, selepas itu, semuanya tamat, aku cuma berguna pada masa kesusahan orang lain".. Kadang-kadang aku buntu, buntu kerana aku rasa tindakan aku salah kerana tidak menyesal, tapi adakah aku menyesal kerana membantu orang lain, atau mungkin aku menyesal kerana menjadi bodoh, atau mungkin aku buntu.. Aku sendiri tak pasti..
 
Buat masa ini, ianya masih tidak jelas.. Kebanyakan benda kabur.. Kabur untuk dimengertikan.. Kabur untuk difahami.. Kabur..
 
 
a z z w a n

No comments:

Post a Comment